Tuesday, 19 October 2021

Class 9| Hindi Textbook Solution | Aalok bhag 1| L -11 : नर हो , न निराश करो मन को | कवि - मैथिलीशरण गुप्त |

भावार्थ : नर हो, न निराश करो मन को कविता में कवि  मैथिलीशरण गुप्त ने मनुष्य को कर्मठता का संदेश दिया है। कवि कहता है कि मनुष्य को अनुकूल अवसर हाथ से नहीं जाने देना चाहिए। मनुष्य को चाहिए कि वह अपने महत्व एवं व्यक्तित्व को पहचाने,तभी उसे आत्म-गौरव और अमरत्व प्राप्त हो सकता है। निराश होकर बैठना मनुष्य के लिए लज्जाजनक है ।

अभ्यासमाला 

बोध एवं विचार :

(अ) सही विकल्प का चयन करो :

1. कवि ने हमें प्रेरणा दी है -

(क) कर्म की  (ख) आशा की  (ग) गौरव की  (घ) साधन की

2. कवि के अनुसार मनुष्य को अमरत्व प्राप्त हो सकता है -

(क) अपने नाम से  (ख) धन से  (ग) भाग्य से  (घ) अपने व्यक्तित्व से

3. कवि के अनुसार 'न निराश करो मन को' का आशय है -

(क) सफलता प्राप्त करने के लिए आशावान होना ।

(ख) मन में निराशा तो हमेशा बनी रहती है ।

(ग) मनुष्य अपने प्रयत्न से असफलता को भी सफलता में बदल

      सकता है ।

(घ) आदमी को अपने गौरव का ध्यान हमेशा रहता है ।

(आ) निम्नलिखित प्रश्नों के उत्तर लिखो (लगभग 50 शब्दों में)

1. तन को उपयुक्त बनाए रखने के क्या उपाय है ?

उत्तर : तन को उपयुक्त बनाए रखने के लिए हमें अपना काम करते हुए

आगे बढ़ना है । जिस काम के माध्यम से जग में अपना नाम बना सके । 

मन को निराश न करते हुए हमें अनुकूल अवसर हाथ से नहीं देना चाहिए ।

2. कवि के अनुसार जग को निरा सपना क्यों नहीं समझना चाहिए ?

उत्तर :कवि के अनुसार जग को निरा सपना नहीं समझना चाहिए क्योंकि

इस संसार में कर्म के माध्यम से ही लोग आगे बढ़ सकते है । खुद को

सँभालने की जरूरत है कि सु-योग चला ना जाए । अपना मंजिल खुद

को ही प्रशस्त करना पड़ेगा । केवल सपना देखने से यह दुनिया नही

बदलने वाला ।

3. अमरत्व-विधान से कवि का क्या तात्पर्य है ?

उत्तर : अमरत्व-विधान से कवि का तात्पर्य यह है कि अगर हमें यहाँ सब

तत्त्व प्राप्त हो सकता है तो अपना पहचान भी कहीँ नही जा सकता । मन

निराश न करते हुए हमें आगे बढ़ना है । 

Thursday, 14 October 2021

HALF YEARLY EXAMINATION 2021 OF CLASS IX & X || SEBA || ASSAM || DISTRICT WISE ||

■Dibrugarh District 



■ Tinsukia District 


প্ৰিয় বিদ্যাৰ্থীগণ , অন্য জিলাৰ Examination Programme সমূহ আমাৰ ওচৰত নাই। উপলব্ধ হোৱাৰ লগে লগে প্ৰকাশ কৰা হ'ব। কাৰোবাৰ ওচৰত থাকিলে তলত উল্লেখ কৰা Whatsapp Number- অত নিশ্চয় পঠিয়াই যেন।
Whatsapp Number : 8472045778

Friday, 10 September 2021

Class VIII | Assamese Textbook Solution | Notun Diganta(নতুন দিগন্ত)| পাঠ : ৩ : জীৱনৰ গতি(তৰুণৰাম ফুকন)

■ অনুশীলনী  :

১) 'জীৱনৰ গতি' কবিতাটিৰ কবি কোন ? কবিৰ
    একমাত্ৰ কাব্যপুথিখনৰ নাম কি ?
উত্তৰ : 'জীৱনৰ গতি' কবিতাটিৰ কবিজনৰ নাম হৈছে
তৰুণৰাম ফুকন । কবিৰ একমাত্ৰ কাব্যপুথিখনৰ নাম হৈছে
'স্ততিমালা' ।
২) 'জীৱনৰ গতি' কবিতাটিত উল্লেখ কৰা মতে কি কি
    কাম টান ?
উত্তৰ : 'জীৱনৰ গতি' কবিতাটিত উল্লেখ কৰা মতে নিজক
চিনি পোৱা, চিনাকি দিয়া, সন্তোষে থকা তথা সন্তোষ দিয়া,
সজ উপায়েৰে উপাৰ্জন তথা সঞ্চয় কৰা, সঞ্চিত ধন দান
কৰা আদি কাম টান ।
৩) সাধনাৰ কাম কি কি ?
উত্তৰ : সাধনাৰ কাম হৈছে ৰোগ, শোক আঁতৰ কৰি দীৰ্ঘজীৱী হোৱা ।
৪) আনৰ কাৰণে জীৱন উছৰ্গা কৰিবলৈ হ'লে কিহৰ
    প্ৰয়োজন ? এই কাৰ্যই মানুহক কিহলৈ উন্নীত কৰে ?
উত্তৰ : আনৰ কাৰণে জীৱন উছৰ্গা কৰিবলৈ এক মহান
অন্তৰৰ প্ৰয়োজন । এই কাৰ্যই মানুহক প্ৰকৃত অৰ্থত
মহীয়ান অৰ্থাৎ মহান ব্যক্তিলৈ উন্নীত কৰে ।
৫) 'জীৱনৰ গতি' কবিতাটোৰ সাৰাংশ তোমাৰ ভাষাৰে
    বৰ্ণনা কৰা ।
উত্তৰ : 'জীৱনৰ গতি' কবিতাটিৰ কবি জনৰ নাম হৈছে
তৰুণৰাম ফুকন । কবিয়ে কৈছে দৰাচলতে আমি সম্পূৰ্ণকৈ
নিজকে চিনি নাপাওঁ । আমি কেতিয়া, ক'ত কি কৰিছোঁ,
কিয় কৰিছোঁ, কাৰ বাবে কৰিছোঁ, ভাল কাম কৰিছোঁ নে
বেয়া কাম কৰিছোঁ-সেই সম্পৰ্কে সঠিকভাৱে অৱগত নহওঁ।
সেয়েহে আমাৰ চিনাকিও সম্পূৰ্ণ সঠিক নহয় । আমাৰ
চিনাকিয়ে আমাৰ কেৱল জন্মগত আৰু বৃত্তিগত পৰিচয়ৰ
হে উমান দিবলৈ সক্ষম হয় । আমাৰ মন অস্থিৰ, চঞ্চল
আৰু বিভিন্ন অসৎ প্ৰবৃত্তিৰে প্ৰভাৱান্বিত হৈ থাকে বাবেই
আমি সহজতে সন্তুষ্ট নহওঁ আৰু আনকো সমভাৱে সন্তুষ্ট
কৰিব নোৱাৰো। আমি সজ উপায়েৰে ধন ঘটিবলৈ চেষ্টা
নকৰোঁ আৰু সেই ধন সজ কামত খৰচ কৰিবলৈও কুণ্ঠিত
হওঁ । এক সুস্থ-সবল দেহ আৰু মনেৰে দীৰ্ঘজীৱী হ'বৰ বাবে
সাধনাৰ প্ৰয়োজন । আনৰ কাৰণে নিজৰ জীৱন উছৰ্গা
কৰিবৰ বাবে প্ৰয়োজন এক মহান অন্তৰ। যি কাৰ্যই আমাক
প্ৰকৃত অৰ্থত মহীয়ান কৰি তুলিব পাৰে বা উন্নীত কৰে।
৬) ব্যাখ্যা কৰা :
    (ক) নিজক চিনাটো........চিনাকি দিয়া ।
উত্তৰ : উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথি 'নতুন দিগন্ত'ৰ
অন্তৰ্গত "জীৱনৰ গতি" কবিতাটিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে ।
কবিতাটিৰ কবি জনৰ নাম হৈছে তৰুণৰাম ফুকন ।
    কবিয়ে কৈছে যে দৰাচলতে আমি নিজক সম্পূৰ্ণকৈ
চিনি নাপাওঁ । আমি কেতিয়া, ক'ত কি কৰিছো, কিয়
কৰিছো, কাৰ বাবে কৰিছো, ভাল কাম কৰিছো নে বেয়া
কাম কৰিছো - সেই সম্পৰ্কে সঠিকভাৱে অৱগত নহওঁ।
সেয়েহে আমাৰ চিনাকিও  সম্পূৰ্ণ সঠিক নহয় । আমাৰ
চিনাকিয়ে কেৱল জন্মগত আৰু বৃত্তিগত পৰিচয়ৰহে উমান
দিবলৈ সক্ষম হয় ।
    (খ) সজ উপায়েৰে.......দৰিদ্ৰ হোৱা ।
উত্তৰ : উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথি 'নতুন দিগন্ত'ৰ
অন্তৰ্গত "জীৱনৰ গতি" কবিতাটিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে ।
কবিতাটিৰ কবি জনৰ নাম হৈছে তৰুণৰাম ফুকন ।
    কবিয়ে কৈছে যে আমি সজ উপায়েৰে ধন ঘটিবলৈ চেষ্টা
নকৰো আৰু সেই ধন সজ কামত খৰচ কৰিবলৈও কুণ্ঠিত
হওঁ । আমি সজ উপায়েৰে আৰ্জিত ধন সঞ্চয় কৰিবলৈও
অপাৰগ হওঁ । কবিয়ে কৈছে আমি সঁচা ধন আনক দান
কৰিবলৈ ভয় কৰোঁ কিয়নো দৰিদ্ৰ হোৱাৰ আকাংক্ষা থাকে।
আমাৰ মন অস্থিৰ, চঞ্চল আৰু বিভিন্ন অসৎ প্ৰবৃত্তিৰে
প্ৰভাৱিত হৈ থাকে বাবেই আমি সহজতে সন্তুষ্ট নহওঁ আৰু
আনকো সমভাৱে সন্তুষ্ট কৰিব নোৱাৰো।


Saturday, 28 August 2021

Important Days And Events| National Sport Day| Hockey Wizard Major Dhyan Chand|

NATIONAL SPORT DAY
    Today I am going to talk about National Sport
Day . India celebrates its National Sport Day every
year on August 29. The day is celebrated to honor
The Legendary Hockey Player, Major Dhyan Chand
Singh . This day marks to be the birth anniversary
of Dhyan Chand, who made India proud by his
Extraordinary sporting skills. He was a live example of a true sportman spirit and patriotism.
He helped India in securing Gold Medals in
Hockey in 3 Olympic games in 1928,1932 and
1936.
Here, I am share with you Top 10 Quotations of
Famous Indian Sportspersons on National Sports
Day :

1. "It is not my country's duty to push me ahead. It
is my duty to push my country ahead."
    - Major Dhyan Chand Singh
2. "You can achieve anything in life.It just depends
on how desperate you are to achieve it."
    - Flying Sikh Milkha Singh
3. " Set your Goals high in life and don't stop until
You reach there."
    - Arunima Sinha
4. " Confidence is very important even pretending
to be confident. If you make a mistake but don't
let your opponent see what you are thinking then
he may overlook the mistake."
    - Chess king Viswanathan Anand
5. " If I, being a mother of two, can win a medal,
So can you all. Take me as an example and don't
Give up."
6. " Any active sportsman has to be very focused;
You've got to be in the right frame of mind. If your
energy is diverted in various directions, you don't
achieve the results. I need to know when to switch
on and switch off and the rest of things happen
around that. Cricket is in the foreground, the rest
is in the background. "
    - God of Cricket Sachin Tendulkar
7. " I think we judge talent wrong. What do we see
as talent ? I think I have made the same mistake
myself. We judge talent by people's ability to
strike a cricket ball. The sweetness, the timing.
That's the only thing we see as talent. Things like
determination, courage, discipline, temperament,
these are also talent ."
    - Wall of Cricket Rahal Dravid
8."In sport, there is always room for improvement.
Whenever I see my innings against the West
Indies or Australia, I think , 'May be, I could have
done this better or should have changed that. See,
Cricket is a skill game, and one can always
improve upon the impact one has on an innings."
    - Sixer King Yuvraj Singh
9. " It feels unbelievable, this is our first Olympic
Medal for a very long time, and in Athletics it is
the first time we have gold , so it's a proud
moment for me and country."
    - Gold Medalist Neeraj Chopra
10. " If you don't really have a dream, you can't
really push yourself, you don't know what the
target is !"
    -  M.S Dhoni 

Tuesday, 29 June 2021

SUBSTITUTION OF SINGLE WORDS

■ A place where horses are kept - Stable   (ঘোঁৰাশাল)
■ A place where dogs kept - Kennel(কুকুৰচোং)
A place where cars are kept - Garage(গেৰেজ)
A place where birds, animals etc. are kept for
   show - Zoo(চিৰিয়াখানা)
■ A place where objects of ancient relics,
    historical objects etc. are kept for exhibition
    - Museum(সংগ্ৰহালয়/যাদুঘৰ)
A place where goods are loaded and unloaded
   from ship - Port(বন্দৰ)
■ A place where the Hindus go for prayer -
   Temple(মন্দিৰ)
■ A place where the Muslims go for prayer -
   Mosque(মছজিদ)
A place where the Christians go for prayer -
   Church(গীৰ্জা)
A place where dead bodies are kept for a time -
   Morgue(শৱাঘৰ)
■ One who makes things out of gold - Goldsmith
   (সোণাৰী)
One who makes garments out of cloths - Tailor
   (দৰ্জী)
■ One who makes things out of of Iron -
   Blacksmith(কমাৰ)
One who makes table, chairs etc. out of wood -
   Carpenter(কাঠ মিস্ত্ৰী)
■ One who makes/sells jewellery - Jeweller
   (ৰত্নবণিক)
■ One who sells rice, sugar etc. - Grocer(দোকানী)
■ One who pulls out teeth - Dentist(দন্ত চিকিৎসক)
■ One who practices law - Lawyer, Advocate
   (উকীল/আইনজীৱী)
One who drives an aeroplane - Pilot(বৈমানিক)
One who delivers letters - Postman(পিয়ন/
   ডাকোৱাল)
■ One who compose poems - Poet(কবি)
■ One who writes novels - Novelist(ঔপন্যাসিক)
■ One who gives magic show - Magician(যাদুকৰ)
■ One who begs door to door - Beggar(মগনীয়া)
■ One who cuts hair - Barbar(নাপিত)
■ One who ploughs land - Cultivator(খেতিয়ক)
■ One who loves own country-Patriot(দেশপ্ৰেমিক)
■ One who works in the same office - Colleague
   (সহকৰ্মী)
One who is the head of a school - Headmaster
   (প্ৰধান শিক্ষক)
■ One who does not eat meat or fish - Vegetarian
   (নিৰামিষহাৰী) 

Wednesday, 26 May 2021

Short essay on Gautam Buddha

May 26th marks Buddha Jayanti 2021. Falling on
the full moon day, this auspicious occasion
commemorates the birth anniversary of the
enlightened Gautam Buddha. Also known as
Buddha Purnima, this day is celebrated with great
enthusiasm and joy across the globe. Gautam
Buddha imparted his profound knowledge on
peace, life that continues to inspire,guide humanity
till today. 
     On occasion of his birthday, I present to you his
teachings, so that you all follow the same in your
life :
◇ Every experience, no matter how bad it seems,
holds within it a blessing of some kind. The goal is
to find it.
◇ Do not dwell in the past, do not dream of the
future, concentrate the mind on the present
moment. 
◇ Health is the greatest gift, contentment the
greatest wealth, faithfulness the best relationship. 
◇ If you light a lamp for somebody, it will also
brighten your path.
◇ Nothing ever exists entirely alone; everything is
in relation to everything else.
◇ Thousands of candles can be lighted from a single
candle and life of the candle will not be shortened. 
Happiness never decreases by being shared.
◇ To be idle is a short road to death and to be
diligent is way of life; foolish people are idle, wise
people are diligent. 
◇ All wrong-doing arises because of the mind. If the
is transformed can wrong-doing remain ?
◇ Neither my life of luxury in the palace nor my life
as an ascetic in the forest is the way to freedom. 
◇ No one can escape death and unhappiness. If
people expect only happiness in life, they will be
disappointed. 
◇ It is better to conquer yourself than to win a
thousand battles.  Then the victory is yours. It can't
be taken from you.
◇ Believe nothing, no matter where you read it, or
who said it, no matter if I have said it, unless it
agrees with your own reason and your own
common sense. 
◇ This triple truth to all : A generous heart, kind
speech and a life of service and compassion are the
things which renew humanity. 

Tuesday, 25 May 2021

Some Important Common Professions Name In Assamese

◇ Advocate -- উকীল

◇ Agent -- দালাল/প্ৰতিনিধি

◇ Artist -- শিল্পী/চিত্ৰকৰ

◇ Author -- গ্ৰন্থকাৰ

◇ Barber -- নাপিত

◇ Blacksmith -- কমাৰ

◇ Boatman -- নাৱৰীয়া

◇ Book Binder -- কিতাপ বান্ধোতা

◇ Broker -- দালাল

◇ Butcher -- কচাই

◇ Butler -- ৰান্ধনি

◇ Carpenter -- বাঢ়ৈ/ কাঠমিস্ত্ৰী

◇ Chemist -- ঔষধ বিক্ৰেতা/ৰসায়নবিধ

◇ Cleark -- কেৰাণী

◇ Cleaner -- আনৰ ঘৰ আদি চাফা কৰোঁতা

◇ Coachman -- গাৰোৱান/ঘোঁৰা চালক

◇ Cobbler -- মুচী

◇ Constable -- কনিষ্টবল

◇ Coolie -- বস্তু-বাহানি কঢ়িওৱা মুটিয়া

◇ Cook -- ৰান্ধনি/ৰান্ধনী

◇ Dancer -- নৃত্যকাৰ/নৰ্তকী

◇ Dentist -- দন্ত চিকিৎসক

◇ Draftman -- নক্সা আঁকোতা

◇ Dramatist -- নাট্যকাৰ

◇ Druggist -- ঔষধ বিক্ৰেতা

◇ Editor -- সম্পাদক

◇ Engineer -- অভিযন্তা

◇ Examiner -- পৰীক্ষক

◇ Farmer -- খেতিয়ক

◇ Fisherman -- মাছুৱৈ

◇ Goldsmith -- সোণাৰী

◇ Hawker -- ফেৰিৱালা

◇ Inspector -- পৰিদৰ্শক

◇ Jeweller -- সোণ, ৰূপৰ বেপাৰী

◇ Journalist -- সাংবাদিক

◇ Landlord -- জমিদাৰ/ভূস্বামী

◇ Machanic -- মিস্ত্ৰী

◇ Magician -- যাদুকৰ

◇ Merchant -- বেপাৰী/সাউদ

◇ Messenger -- দূত

◇ Mid-wife -- ধাত্ৰী

◇ Milkman -- গুৱাল

◇ Milkwoman -- গোৱালিনী

◇ Novelist -- ঔপন্যাসিক

◇ Nurse -- শুশ্ৰূষাকাৰী

◇ Operator -- যন্ত্ৰচালক

◇ Painter -- ৰং দিওঁতা

◇ Photographer -- ছবি তোলোতা

◇ Physician -- চিকিৎসক

◇ Poet -- কবি/ৰচক

◇ Postman -- পিয়ন/ডাকোৱাল

◇ Potter -- কুমাৰ

◇ Politician --  ৰাজনীতিক

◇ Priest -- পুৰোহিত

◇ Sailor -- নাবিক

◇ Sculptor -- ভাস্কৰ/খনিকৰ

◇ Shopkeeper -- দোকানী

◇ Surgeon -- শল্যচিকিৎসক

◇ Tailor -- দৰ্জী

◇ Teacher -- শিক্ষক

◇ Waiter -- আলধৰা/সেৱক

◇ Washerman -- ধোবা

◇ Watchman -- চকীদাৰ

◇ Weaver --  তাঁতী/শিপিনী

◇ Writer -- লেখক


Sunday, 23 May 2021

Class 8 Assamese Textbook Solution | Notun Diganta | নতুন দিগন্ত | পাঠ ১ : জ্ঞানী কোন | লেখক : লিও টলষ্টয় | অনুবাদ : সুৰেন্দ্ৰ মোহন দাস |

 অনুশীলনী :


১৷ আকুলকা আৰু মালাছাক সিহঁতৰ মাকহঁতে কিয় নতুন

    পোছাক দিছিল ?

উত্তৰ : আকুলকা আৰু মালাছাক সিহঁতৰ মাকহঁতে বৰদিনৰ

উৎসৱৰ বাবে নতুন পোছাক দিছিল ।

২। দুয়োজনী ছোৱালীয়ে কি কি ৰঙৰ পোছাক পৰিধান

    কৰিছিল ?

উত্তৰ : দুুয়োজনী ছোৱালীৰ ভিতৰত সৰুজনীয়ে নীলা আৰু

ডাঙৰজনীয়ে হালধীয়া ৰঙৰ পোছাক পৰিধান কৰিছিল ।

৩। আকুলকাৰ চোলাটোত কেনেকৈ বোকা লাগিবলৈ পালে ?

উত্তৰ : মালাছাই ভৰিৰে ডোঙাটোৰ বোকা-পানী আকুলকাৰ

গালৈ ছটিয়াই দিয়াৰ ফলত তাইৰ চোলাটোত বোকা লাগিছিল ।

৪। " দুষ্ট ছোৱালী, কেনেকৈনো গাত বোকা লাগিল ?" - কথাষাৰ

    কোনে কাক কৈছিল ?

উত্তৰ : আকুলকাৰ মাকে নিজৰ জীয়েকক (আকুুুলকা) কৈছিল।

৫। "ক'ত ঈশ্বৰৰ নাম ল'বা, পাপতহে লিপ্ত হৈছা" --- এইবুলি

    কোনে, কাক আৰু কিয় কৈছিল ?

উত্তৰ : এইবুলি আকুলকাৰ আইতাকে কাজিয়াত লিপ্ত হোৱা

খেতিয়ক সকলক উদ্দেশ্য কৈছিল ।

৬। আকুলকা আৰু মালাছাই কিহেৰে জান খান্দি আছিল আৰু

    সেই জানটোৰ পানী গৈ কাৰ ভৰি চুইছিল ?

উত্তৰ : আকুলকা আৰু  মালাছাই এডোখৰ জোঙা শিলেৰে জান

খান্দি আছিল আৰু সেই জানটোৰ পানী গৈ আকুলকাৰ আইতা-

কৰ ভৰি চুইছিল ।

৭। 'জ্ঞানী কোন' কাহিনীটোত পোৱামতে প্ৰকৃৃততে জ্ঞানী কোন

     আছিল ?

উত্তৰ : 'জ্ঞানী কোন' কাহিনীটোত পোৱামতে প্ৰকৃততে জ্ঞানী

আছিল আকুলকা আৰু মালাছা নামৰ  দুজনী ছোৱালী ।

৮। 'জ্ঞানী কোন' পাঠটোৰ পৰা কি শিকিলা ?

উত্তৰ : 'জ্ঞানী কোন' পাঠটোৰ পৰা আমি শিকিলো যে আমি

মানুহ হিচাপে শিশুৰ পৰা সৰলতাৰ শিক্ষা লৈ মিলা-প্ৰীতিৰে বাস

কৰা উচিত ।

৯। ভগৱানৰ ৰাজ্যত কেনেকৈ প্ৰৱেশ কৰিব পাৰি, নিজে ভাবি

    লিখা ।

উত্তৰ : ভগৱানৰ ৰাজ্যত প্ৰৱেশ কৰিবলৈ হ'লে আমাৰ মন সৰল

আৰু নিষ্পাপ হ'ব লাগিব । আমি এজনে আনজনৰ লগত মিলা-

প্ৰীতিৰে থাকিব লাগিব । সৰু কথাতে কাজিয়াৰ পৰা বিৰত

থাকিব লাগিব ।

১০। সমাৰ্থবোধক শব্দ লিখা :

ক) জুৰি  নিজৰা      (খ) দ্বন্দ্ব  কাজিয়া


Wednesday, 19 May 2021

SOME IMPORTANT PROVERBS USED IN ENGLISH | অসমীয়াত ব্যৱহাৰ হোৱা কিছুমান গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰবাদ বা প্ৰবচন|

1. A thing of beauty is a joy for ever.
সুন্দৰ বস্তু চিৰদিনেই আনন্দদায়ক 

2. A bolt from the blue
বিনামেঘে বজ্ৰপাত

3. As you sow, so you reap
যেনে কৰ্ম তেনে ফল

4. A little learning is a dangerous thing
অল্প বিদ্যা ভয়ংকৰী

5. A storm in a tea cup
সৰু কথালৈ ডাঙৰ হৈ - চৈ কৰা 

6. A tree is known by its fruits 
ফলেই পৰিচয় 

7. A guilty mind is always suspicious
গেলা বৰালিৰ মনে গোন্ধায়

8. Add fuel to fire
জ্বলা জুইত ঘিউ ঢলা

9. A bad workman quarrels with his tools
নাচিব নাজানে চোতালখন বেঁকা 

10. Add insult to an injury
কটা ঘাঁত কলাখাৰ বা নিমখ সনা

11. A just cause wins in the long run
য'তে ধৰ্ম ত'তে জয়

12. All that glitters is not gold
জিলিকা বস্তু মানেই সোণ নহয় 

13. All's well that ends well
শেষ ভালেই সকলো ভাল

14. A friend in need is a friend indeed
বিপদৰ বন্ধুহে আচল বন্ধু 

15. Actions speak louder than words
কথাত নহয়, কামতহে পৰিচয়

16. Better late than never
একেবাৰে নকৰাতকৈ পলমকৈ কৰাই শ্ৰেয়

17. Build castles in the air
আকাশত চাং পতা

18. Better be alone than in bad company
অসৎ সংগতকৈ অকলশৰীয়া হৈ থকাই ভাল

19. Cut your coat according to your cloth
আয় চাই ব্যয় কৰা বা আঠুৱা চাই ভৰি মেলা

20. Count one's chickens before they are hatched
গছত কঁঠাল, ওঁঠত তেল

21. Diamond cuts diamond
হুলেৰেহে হুল কাঢ়িব পাৰি 

22. Danger often comes where danger is feared
য'তে বাঘৰ ভয়, তাতে ৰাতি হয় 

23. Dig one's own grave
নিজৰ ভৰিত কুঠাৰ মৰা

24. Empty vessel sounds much
বিষ নোহোৱা সাপৰ ফোঁচফোঁচনি বেছি 

25. Example is better than precept
উপদেশতকৈ আৰ্হি শ্ৰেষ্ঠ 

26. Early to bed and early to rise, makes a man
Healthy, Wealthy and Wise
সোনকালে শোৱা আৰু সোনকালে উঠাই মানুহক স্বাস্থ্যবান,
ধনী আৰু জ্ঞানী কৰে

27. Eat to live, but don't live to eat
জীয়াই থাকিবলৈ খাবা, কিন্তু খাবলৈ জীয়াই নাথাকিবা

28. Full of courtesy, full of craft
অতি ভক্তি চোৰৰ লক্ষণ

29. Fools rush in where angles fear to tread
বৰ বৰ ঘোঁৰাই নাপায় ঘাঁহ, বতুৱা ঘোঁৰাই  বিচাৰে মাহ

30. Falling from frying pan to fire
এটা বিপদৰ পৰা আন এটা ডাঙৰ বিপদ হোৱা 



Sunday, 16 May 2021

SOME WORD'S OFTEN CONFUSED IN ENGLISH | ইংৰাজীত সততে ভুল হোৱা কিছুমান শব্দ |

1. Affect : ক্ষতিগ্ৰস্ত হোৱা ; প্ৰভাৱ পেলোৱা ।

    Effect : সাধন কৰা; প্ৰভাৱ

2. Accept : গ্ৰহণ কৰা

    Except : বাহিৰে ; অবিহনে

3. Beside : কাষত

    Besides : তদুপৰি

4. Beneficial : উপকাৰী

    Beneficiary : হিতাধিকাৰী ; উপকাৰ লাভ কৰোঁতা ।

5. Canvas : ডাঠ বা মোটা কাপোৰ ।

    Canvass : বস্তু বিক্ৰীৰ বাবে বা ভোটৰ কাৰণে বিভিন্নজনৰ        ওচৰলৈ যোৱা ।

6. Compliment: অভিনন্দন

    Complement : পৰিপূৰক বা পূৰক ।

7. Decent : উপযুক্ত ; মাৰ্জিত ।

    Dissent : অসন্মতি ।

8. Distinct : স্পষ্টভাৱে

    Distinctive : বৈশিষ্ট্যপূৰ্ণ ; বৈশিষ্ট্য

9. Eligible : উপযুক্ত 

    Illegible : অনুপযুক্ত ; পঢ়িব নোৱাৰা আখৰ , অস্পষ্ট 

10. Elusive : সহজে ধৰা নিদিয়া

      Illusive : মায়াবী ; প্ৰতাৰণাপূৰ্ণা

11. Facilitate : সহজ কৰা

      Felicitated : সম্বৰ্ধনা জনোৱা

12. Fain : ইচ্ছুক

      Feign : ভাওজোৰা

13. Imaginary : কাল্পনিক

      Imaginative : কল্পনা শক্তি থকা

14. Industrial : ঔদ্যোগিক 

      Industrious : পৰিশ্ৰমী 

15. Judicial : আইন সম্পৰ্কীয় বা বিচৰালয়

      Judicious : দূৰদৰ্শী ; বাস্তৱিক জ্ঞানসম্পন্ন

16. Luxurious : বিলাসী ; বিলাসবহুল

      Luxuriant : ভৰপূৰ ; লহপহ

17. Metal : এবিধ ধাতু (তাম)

      Mettle : মনোবল ; সাহসিকতাৰ গুণ

18. No : নাই ; নহয় 

      Know : জনা ; জ্ঞাত

19. Official : কাৰ্যালয় সম্পৰ্কীয় 

      Officious : প্ৰয়োজনতকৈ অধিক আগ্ৰহী লোক

20. Principal : প্ৰধান ; শিক্ষানুষ্ঠানৰ অধ্যক্ষ

      Principle : নীতি ; প্ৰণালী

21. Reverend : শ্ৰদ্ধাৰ পাত্ৰ ; শ্ৰদ্ধাভাজন 

      Reverent : শ্ৰদ্ধাবান ; ভক্তিপূৰ্ণ 

22. Site : অৱস্থান

      Sight : দৃশ্য

Saturday, 15 May 2021

Class IX |Hindi Textbook Solution |आलोक भाग - १|पद्यःकृष्ण-महिमा|कवि-रसखान| पाठ के अन्तर्गत प्रश्न के उत्तर

अभ्यासमाला 

बोध एवं विचार

1. सही विकल्प का चयन करो :

    (क) रसखान कैसे कवि थेे ?
          (1) कृष्णभक्त (2) रामभक्त (3) सूफी (4) संंत
    (ख) कवि रसखान की प्रामाणिक रचनाओं की संख्या है -
          (1) तीन (2) दो (3) चार (4) पाँच 
    (ग) पत्थर बनकर कवि रसखान कहाँ रहना चाहते हैंं  ?
          (1) हिमालय पर्वत पर
          (2) गोवर्धन पर्वत पर
          (3) विंध्य पर्वत पर
          (4) नीलगिरि पर
    (घ) बालक कृष्ण के हाथ से कौआ क्या लेकर  भागा ?
          (1) सूखी रोटी     (2) दाल - रोटी
          (3) पावरोटी       (4) माखन - रोटी

2. एक शब्दों में उत्तर दो :

    (क) रसखान ने किनसे भक्ति की दीक्षा ग्रहण की थी ?
    उत्तर : रसखान ने विट्ठलनाथ नाथ जी से भक्ति की दीक्षा ग्रहण की
    थी ।
    (ख)'प्रेमवाटिका' के रचयिता कौन हैै ?
    उत्तर : 'प्रेमवाटिका' के रचयिता है कवि रसखान जी ।
    (ग) रसखान की काव्य-भाषा क्या है ?
    उत्तर : रसखान  की काव्य-भाषा साहित्यिक ब्रज हैै, जिसमें सहजता,
    मधुरता और सरसता सर्वत्र विराजमान है ।
    (घ) आराध्य कृष्ण का वेेष धारण करतेे हुए कवि अधरों पर क्या
    धारण करना नहीं चाहते ?
    उत्तर : आराध्य कृष्ण का वेष धारण करते हुए कवि अधरों पर
    मुरली धारण करना नहीं चाहते ।
    (ङ) किनकी गाय चराकर कवि रसखान सब प्रकार के सुुुख भुलाना
    चाहते है ?
    उत्तर : नंद की गाय चराकर कवि रसखान सब प्रकार के सुख भुुलाना
    चाहते है ।

3. पूर्ण वाक्य में उत्तर दो :

    (क) कवि रसखान कैसे इंसान थे ?
    उत्तर : कवि रसखान कोमल ह्रदयवाले, भावुक प्रकृति के इंंसान थे।
    (ख) कवि रसखान किस स्थिति में गोपियों के कृृष्ण-प्रेम से अभिभूत
    हुए थे ?
    उत्तर : प्रसिद्ध है कि कवि रसखान श्रीमदभागवत का फारसी पढ़कर
    गोपियों के कृष्ण-प्रेम से अभिभूत हुए थे ।
    (ग) कवि रसखान ने अपनी रचनाओं में किन छंदों का अधिक प्रयोग
    किया है ?
    उत्तर : कवि रसखान ने अपनी रचनाओं में दोहा, कवित्त और सवैया
    छंदों का अधिक प्रयोग किया है ।
    (घ) मनुष्य के रूप में कवि रसखान कहाँ बसना चाहतेे है ?
    उत्तर : मनुष्य के रूप में कवि रसखान कृष्ण के जन्मभूमि गोकुल
    गाँव में बसना चाहते है ।
    (ङ) किन वस्तुओं पर कवि रसखान तीनोंं लोकों का राज न्योछावर
    करने को प्रस्तुत हैं ?
    उत्तर : छड़ी और कंबल पर कवि रसखान तीनों लोकों का राज
    न्योछावर करने को प्रस्तुत हैं ।

Saturday, 8 May 2021

আন্তৰাষ্ট্ৰীয় মাতৃ দিৱস

 আন্তৰাষ্ট্ৰীয় মাতৃ দিৱস :

মাতৃ দিৱস হৈছে মাতৃৰ প্ৰতি সন্মান প্ৰদৰ্শন কৰি উদযাপন কৰা

এক দিৱস । ইয়াৰ দ্বাৰা মাতৃ , মাতৃত্ব, সমাজলৈ মাতৃৰ প্ৰতি 

ভূমিকা আৰু শিশু তথা মাতৃৰ সম্পৰ্কক সোঁৱৰা হয় । পৃথিৱীৰ

বিভিন্ন দেশ সমূহে বিভিন্ন সময়ত এই দিৱস উদযাপন কৰা দেখা

যায় । 

     আধুনিক মাতৃ দিৱসৰ ছুটী গ্ৰাফটন ৱেষ্ট বৰ্জিনিয়াত এনা 

জাৰ্বিচৰ জৰিয়তে সকলো মাতৃৰ তথা মাতৃত্বৰ কাৰণে প্ৰায়ে 

পাৰিবাৰিক আৰু আপোনজনৰ প্ৰতি সন্মান দিবৰ বাবে আৰম্ভ 

কৰা হৈছিল । তেওঁক মাতৃ দিৱসৰ প্ৰতিষ্ঠাপক বুলি কোৱা হয় ।

তাৰ পৰৱৰ্তী সময়ৰ পৰা এই দিৱস প্ৰতি বছৰে মে' মাহৰ দ্বিতীয় 

দেওবাৰ দিনা পালন কৰা হয় ।

     মাতৃ দিৱস মাকক সন্মান দিবৰ বাবে পালন কৰা হয় ।

এগৰাকী মাকৰ আঁচল নিজৰ সন্তানৰ বাবে কেতিয়াও সৰু নহয়।

মাৰ মৰম-স্নেহ নিজৰ সন্তানৰ বাবে ইমান গভীৰ যে মাতৃ নিজৰ 

সন্তানৰ আনন্দৰ বাবে সম্পূৰ্ণ পৃথিৱীৰ আন মানুহৰ লগত 

যুঁজদিবলৈ সাজু হৈ যায় । এগৰাকী মাতৃৰ আমাৰ জীৱনত  বহুত

ডাঙৰ মহত্ব আছে , এগৰাকী মাতৃৰ অবিহনে এই পৃথিৱীখন

অসম্পূৰ্ণ ।


এগৰাকী আদৰ্শ মাতৃৰ প্ৰতি আমাৰ কৰণীয় :

(ক) এই ধুনীয়া পৃথিৱীখন পৰিচয় কৰাই দিয়া জনেই হৈছে

জন্মদাত্ৰী মাতৃ । তেখেতক আমি কেতিয়াও দুখ দিব নালাগে ।

(খ) মাকৰ কোলাৰ পৰা যৌৱন প্ৰাপ্ত হোৱালৈকে এজন সন্তানক

দুখ-কষ্টেৰে ডাঙৰ-দীঘল কৰা মাতৃ গৰাকীক আমি কেতিয়াও

দুখ-যান্ত্ৰণা দিব নালাগে ।

(গ) শাস্ত্ৰত কোৱা হৈছে যে সন্তান নিজে স্বয়ং সুমাৰ্গত আগবাঢ়ি

নিজৰ মাতৃ-পিতৃকো এই দিশত , ধৰ্মৰ দিশত আগবঢ়াই নিব

পাৰিলেহে এওঁলোকৰ প্ৰতি উপকাৰৰ মূল্য ঘূৰাব পাৰি ।

(ঘ) নিজে লঘোণে থাকি সন্তানক কেতিয়াও ভোকৰ অনুভৱ হ'ব

নিদিয়া মাকৰ বাহিৰে অন্য কোনো হ'বই নোৱাৰে । সেয়ে সেই

জনা মাতৃক কেতিয়াও অৱহেলা কৰিব নালাগে ।

(ঙ) সন্তানৰ বেমাৰ-আজাৰত মাকে ৰাতি-দিন এক কৰি আমাৰ

স্বাস্থ্যৰ প্ৰতি যত্ন লৈছিল । গতিকে বৃদ্ধ বয়সত তেখেতৰ প্ৰতি

আমি সকলোৱে যত্নপৰ হোৱা উচিত ।

(চ) সন্তানে যদি কোনো এটা দিশত নিৰাশাজনক ফলাফল

অৰ্জন কৰে তেন্তে সেয়ে সময়ত প্ৰেৰণা যোগোৱা প্ৰথমজন

প্ৰেৰণাদায়ক হৈছে মাতৃ । আমিও তেখেতৰ প্ৰতি যেতিয়া এনে

পৰিস্থিতিৰ অনুভৱ কৰো, আগবাঢ়ি আহি সহায়ৰ হাত আগবঢ়াব

লাগে ।


     আজিৰ এই পবিত্ৰ দিনটোত আমি সকলোৱে এটা প্ৰতিশ্ৰুতি

লোৱা উচিত যে এই পৃথিৱীখন চিনাকি কৰাই দিয়া মাতৃৰ প্ৰতি

আমি কেতিয়াও দুখ-যন্ত্ৰণা, অশান্তিমূলক পৰিৱেশ সৃষ্টি নকৰি

তেখেতৰ দ্বাৰা দেখাই দিয়া পথত আগবাঢ়ি উন্নতিৰ দিশত গৈ

তেখেতৰ সকলো ধৰণৰ আশা-আকাংক্ষা পূৰণ কৰি মূখত হাঁহি

বিৰিঙাবৰ চেষ্টা কৰিব লাগে । প্ৰতি বছৰৰ মে' মাহৰ দ্বিতীয়

দেওবাৰত যদিও এই মাতৃ দিৱস পালন কৰা হয় তথাপিও আমি

আমাৰ মাতৃৰ প্ৰতি সদায় চিৰকৃতজ্ঞ হোৱা উচিত । আজি বিশ্বৰ

প্ৰতি গৰাকী আইক মোৰ ফালৰ পৰা গভীৰ শ্ৰদ্ধা তথা সেৱা

আগবঢ়াইছো ।

 








চিত্ৰ অংকণ : আছি তাঁতি 








চিত্ৰ অংকণ : কৰবী তাঁতি 

Tuesday, 10 November 2020

Class 10 |SEBA |HSLC Important Hindi Textbook Solution |हिंदी आलोक भाग 2 |पद्य : साखी - कबीरदास | पाठ के अन्तर्गत प्रश्न के उत्तर |

अभ्यासमाला 

■ बोध एवं विचार 

1. सही विकल्प का चयन करो  :

(क) महात्मा कबीरदास का जन्म हुआ था - 
       (अ) सन् 1398 में     (आ) सन्  1380 में 
       ( इ ) सन्  1370 में    ( ई )

(ख) संत कबीरदास के गुरु कौन थे ?
       (अ) गोरखनाथ      (आ) रामानंद 
       (इ) रामानुजाचार्य   (ई) ज्ञानदेव 

(ग) कस्तूरी मृग वन - वन में क्या खोजता फिरता है - 
      (अ) कोमल घास      (आ) शीतल जल
      (इ) कस्तूरी नामक सुगंधित पदार्थ    (ई) निर्मल हवा 

(घ) कबीरदास के अनुसार वह व्यक्ति पंडित है ---
      (अ) जो शास्त्रों का अध्ययन करता है ।
      (आ) जो बड़े - बड़े ग्रंथ लिखता है ।
      (इ) जो किताबें खरीदकर पुस्तकालय में रखता है ।
      (ई) 'जो प्रेम का ढाई आखर' पढ़ता है ।

(ङ) कवि के अनुसार हमें कल का काम कब करना चाहिए ?
      (अ) आज    (आ) कल    (इ) परसों    (ई) नरसों 

2. एक शब्द में उत्तर दो :

(क) श्रीमंत शंकरदेव ने अपने किस ग्रंथ में कबीरदास जी का
       उल्लेख किया है ?
उत्तर : 'कीर्तन घोषा' ।

(ख) महात्मा कबीरदास का देहावसान कब हुआ था ?
उत्तर : सन् 1518 में ।

(ग) कवि के अनुसार प्रेमविहीन शरीर कैसा होता है ?
उत्तर : मरा हुआ ।

(घ) कबीरदास जी ने गुरु को क्या कहा है ?
उत्तर : कुम्हार ।

(ङ) महात्मा कबीरदास की रचनाएँ किस नाम से प्रसिद्ध हुईं ?
उत्तर : बीजक ।

3. पूर्ण वाक्य में उत्तर दो :

(क) कबीरदास के पालक पिता - माता कौन थे ?
उत्तर : कबीरदास के पालक पिता-माता थे नीरू और नीमा ।

(ख) 'कबीर' शब्द का अर्थ क्या है ?
उत्तर : 'कबीर' शब्द का अर्थ है बड़ा,महान,श्रेष्ठ ।

(ग) 'साखी' शब्द किस संस्कृत शब्द से विकसित है ?
उत्तर : 'साखी' शब्द मूल संस्कृत शब्द 'साक्षी' से विकसित है ।

(घ) साधु की कौन - सी बात नहीं पूछी जानी चाहिए ?
उत्तर : साधु की जाति नहीं पूछी जानी चाहिए ।

(ङ) डूबने से डरने वाला व्यक्ति कहाँ बैठा रहता है ?
उत्तर : डूबने से डरने वाला व्यक्ति पानी के किनारे बैठा रहता
          है ।


Thursday, 10 September 2020

CLASS 9(SEBA) | Hindi Textbook Solution | आलोक भाग - 1 | पाठ 5 : आप भले तो जग भला - श्रीमन्नारायण |

अभ्यासमाला

■ बोध एवं विचार 
( अ ) सही  विकल्प  का  चयन  करो  :
    1. एक  काँच  के  महल  में  कितनेे  कुत्ते  घुसे  थे  ?
        (क) एक  (ख) दो  (ग) एक हजार  (घ) कई हजार

    2. काँच  का  महल  किसका  प्रतीक  है ?
        (क) संसार   (ख) अजायब  घर  (ग) चिड़ियाघर
        (घ) सपनों  का  महल

    3. " निंदक  बाबा  वीर  हमारा, बिनही  कौड़ी  बहै  विचारा ।
          आपन  डूबे  और  को  तारे , ऐसा  प्रीतम  पार  उतारे ।"
          -- प्रस्तुत  पंक्तियों  के  रचयिता  कौन हैं ?
          (क) कबीर दास   (ख) रैदास   (ग) बिहारीलाल   (घ) दादू

    4. आदमी  भूखा  रहता  है  - 
        (क) धन  का  (ख) जन  का  (ग) प्रेम  का  (घ) मान  का

    5. गांधीजी  ने  अहिंसा  की  तुलना  सीमेंट  से  क्यों  की  है ?
        (क) अहिंसा से मनुष्य एक साथ रहता है ।
        (ख) अहिंसा किसी को अलग नहीं होने देती ।
        (ग) अहिंसा सीमेंट की तरह एक - दूसरे को जोड़ कर
              रखती  है ।

(आ) संक्षिप्त उत्तर दो ( लगभग 25 शब्दों में ) :
1. दो कुत्तों की घटना का वर्णन करके लेखक क्या सीख देना
    चाहते हैं  ?
    उत्तर  : दो कुत्तों की घटना का वर्णन करके लेखक यह
    सीख देना चाहता है कि यदि मनुष्य स्वयं भला है तो उसे
    सारा संसार भला दिखाई देता है और मनुष्य स्वयं बुरा है
    तो उसे सारा संसार बुरा दिखाई देता है । मनुष्य नजरिया
    बदलकर देखने से दुनिया का हर चीजों में, हर लोगों में
    भला दिखाई देता है ।

2. लेखक ने संसार की तुलना काँच के महल से क्यों की है ?
    उत्तर : लेखक ने संसार की तुलना काँच के महल से की है
    क्योंकि काँच के सामने जो भी दिखाई देता है वह बिल्कुल
    सच होता है । काँच हमेशा सत्य को दर्शाता है । अगर आप
    अच्छा कर रहे होते हैं या बूरे सभी काँच में दिखाई देता है ।
    हमें सदा अच्छा देखना,अच्छा बोलना,और अच्छा सुनना
    चाहिए ताकि काँच में भी अच्छा दिखाई पड़े। तभी तो
    चारों ओर हमें अच्छा ही देखने को मिलेगा । अपने स्वभाव
    की छाया ही उस पर पड़ती है ।

3. अब्राहम लिंकन की सफलता का सबसे बड़ा रहस्य क्या था ?
    उत्तर : अब्राहम लिंकन की सफलता का सबसे बड़ा रहस्य
    यह था कि वह दूसरों की अनावश्यक नुक्ताचीनी कर
    उनका दिल नहीं दुखाता था ।

4. लेखक ने गांधी और सरदार पृथ्वीसिंह के उदाहरण क्या स्पष्ट
    करने के लिए दिए हैं  ?
    उत्तर : लेखक ने गांधी और सरदार पृथ्वीसिंह के उदाहरण
    यह स्पष्ट करने के लिए दिए हैं कि प्रेम और सहानुभूति से
    लोगों को अपनी ओर खींच सकते है । दोनों अहिंसा के
    मार्ग पर थे । गांधी जी सब को एकसाथ जोड़कर रखने के
    लिए सीमेंट का काम करता था ।

5. रसोइया ने बिना खबर दिए लेखक के मित्र की नौकरी क्यों
    छोड़ दी ?
    उत्तर : रसोइया ने बिना खबर दिए लेखक के मित्र की
    नौकरी छोड़ दी क्योंकि सुबह से शाम तक उसके महाशय      की डाँट खानी पड़ती थी । जैसे -"तुने आज दाल बिलकुल
    बिगाड़ दी । उसमें नमक बहुत डाल दिया ।" "अरे बेवकूफ
    तूने साग में नमक ही नहीं डाला ।" "यह जली रोटी कौन
    खाएगा रे !" आदि की झड़ी लगी रहती थी ।
                  वह भी तो आदमी ही है । उसके भी दिल है ।
    बेचारा कुछ रुपए का नौकर यंत्र नहीं बन सकता । तंग
    आकर भाग जाने के सिवा कोई चारा नही था ।

6. "अच्छा हो , सुकरात के इस विचार को मेरे मित्र अपने कमरे में
    लिखकर टाँग लें ।" - लेखक ने ऐसा क्यों कहा है  ? 
    उत्तर : महान संत सुकरात ने कही थी , "जो मनुष्य मूर्ख है
    और जानता है कि वह मूर्ख है , वह ज्ञानी है , पर जो मूर्ख
    है और नहीं जानता कि वह मूर्ख है, वह सबसे बड़ा मूर्ख है।
    लेखक का मित्र भी मानते हैं कि उनका जीवन,आचार और
    विचार आदर्श हैं। दूसरे लोग जो उनका सम्मान नहीं करते,
    मूर्ख हैं । वह खुद मूर्ख होकर भी नहीं जानता कि वह मूर्ख
    है । इसलिए लेखक ऐसा कहा है ।

(इ) निम्नलिखित प्रश्नों के उत्तर दो ( लगभग 50 शब्दों में ) :
1. अपने मित्रों को परेशान देखकर लेखक को किस किस्से का
    स्मरण हो आता है ?
उत्तर : अपने मित्रों को परेशान देखकर लेखक को दो कुत्तों
          की घटना का स्मरण हो आता है । लेखक उनकी
          मिसाल भौंकने वाले कुत्ते से नहीं देना चाहता । वह
          चाहता है कि इस कहानी से उनका मित्र चाहें तो कुछ
          सबक जरूर सीख सकते हैं ।

2. दुखड़ा रोते रहने वाले व्यक्ति का दुनिया से दूर किसी जंगल में
    चले जाना क्यों बेहतर है ?
उत्तर : हमें सदैव दूसरों की अच्छाइयों को देखना , अपने
         अवगुणों पर भी ध्यान देना और हर परिस्थिति में खुश
         रहना चाहिए । अपने निंदक का भी एहसानमंद होना
         और प्रत्येक व्यक्ति के साथ प्रेम और नम्रतापूर्ण
         व्यवहार करना चाहिए , तभी तो दुनिया भी खुद को
         साथ देगी । इसलिए लेखक ने कहा है कि दुखड़ा रोते
         रहने वाले व्यक्ति का दुनिया से दूर किसी जंगल में चले
         जाना ही बेहतर है ।



Saturday, 5 September 2020

Teacher's Day |Importance of Teacher's Day|Special Quote for Teacher Day| শিক্ষক দিৱসৰ মহত্ব|প্ৰসিদ্ধ ব্যক্তিসকলৰ শিক্ষাৰ প্ৰতি থকা ভাব|

       প্ৰতি বছৰে ৫ চেপ্তেম্বৰ দিনটো আমাৰ নিস্বাৰ্থ
শিক্ষকসকলক তেখেতসকলৰ বহুমূলীয়া শিক্ষা কৰ্মক
সন্মান দিয়াৰ বাবে শিক্ষক দিৱস পালন কৰা হয় । ৫
চেপ্তেম্বৰ দিনটো আমাৰ দেশৰ দ্বিতীয় ৰাষ্ট্ৰপতি সৰ্বপল্লী
ৰাধাকৃষ্ণণৰ জন্মদিন । তেখেতে গোটেই ভাৰতবৰ্ষত
শিক্ষকসকলক সন্মান দিবৰ বাবে শিক্ষক দিৱস হিচাপে
তেখেতৰ জন্মদিনটো পালন কৰাৰ বাবে আগ্ৰহ
কৰিছিল । তেখেতক অধ্যাপন বৃত্তিৰ প্ৰতি বহুত প্ৰেম
আছিল । তেখেতৰ শিক্ষাৰ প্ৰতি বহুত ভৰসা আছিল
লগতে তেখেত অধ্যক্ষ, ৰাজনীতিক, শিক্ষক আৰু
ভাৰতৰ দ্বিতীয় ৰাষ্ট্ৰপতি হিচাপে প্ৰসিদ্ধ আছিল ।
আজিৰ এই দিনটোত দেশৰ তথা বিশ্বৰ মহান ব্যক্তি
সকলক স্মৰণ কৰা উচিত  যিসকলে নিজৰ কৰ্মৰ
জৰিয়তে প্ৰসিদ্ধ লাভ কৰিছে আৰু আমি আজি এই
মহান ব্যক্তিসকলৰ আদৰ্শ  অনুসৰণ কৰি নিজ লক্ষ্যত
উপনীত হ'ব পাৰিছোঁ । শিক্ষাৰ পোহৰ নোপোৱাকৈ
কোনেও আগ বাঢ়িব নোৱাৰে । প্ৰতিটো ডাঙৰ কামৰ
আঁৰত লুকাই আছে একো একোজন শিক্ষকৰ নিস্বাৰ্থ
তথা বহুমূলীয়া অৱদান । আমি প্ৰত্যেক ব্যক্তিয়ে নিজক
এজন আদৰ্শৱান ব্যক্তিৰূপে গঢ় দিব লাগে। যিমানখিনি
সম্ভৱ নিজৰ ওচৰত থকা জ্ঞানখিনি আনক বিলাই দিব
লাগে যাতে তেওঁ এজন ভাল ব্যক্তি হ'ব পাৰে যি সমাজ
তথা দেশৰ হকে নিজৰ অৱদান আগবঢ়াব পাৰে ।

       তলত দেশ তথা বিশ্বৰ মহান ব্যক্তিসকলৰ শিক্ষাৰ
প্ৰতি থকা ভাব উল্লেখ কৰা হ'ল :

■"আচল শিক্ষক সেইজন যিজনে আমাক নিজৰ বাবে
ভাবিবলৈ সহায় কৰে ।" - ড○ সৰ্বপল্লী ৰাধাকৃষ্ণণ
 
■ "আনক শিক্ষা দিয়াতো হৈছে এটা বহুত ডাঙৰ বৃত্তি
যিয়ে ব্যক্তি এজনৰ চৰিত্ৰ, মানসিক শক্তি আৰু
ভৱিষ্যতৰ গঠন কৰে । যদি মানুহে মোক এজন আদৰ্শ
শিক্ষকৰূপে মনত পেলাই তেন্তে মোৰ কাৰণে এয়া
আটাইতকৈ ডাঙৰ সন্মান হ'ব ।" - ড○ এ. পি. জে.
আব্দুল কালাম 
■ "শিক্ষা হৈছে মানুহৰ ইতিমধ্যে পৰিপূৰ্ণতাৰ প্ৰকাশ ।"
- স্বামী বিবেকানন্দ
■ "মই সদায় অনুভৱ কৰিছিলো যে কিতাপ হৈছে
শিক্ষাৰ্থীৰ আচল শিক্ষক।" - জাতিৰ পিতা মহাত্মা গান্ধী
■ "ৰচনাত্মক, অভিব্যক্তি আৰু জ্ঞানত আনন্দ যোগাৰ
দিয়া হৈছে শিক্ষকৰ সৰ্বোচ্চ কলা।"-এলবাৰ্ট আইনষ্টাইন

■ "শিক্ষকসকল হৈছে সমাজৰ সৰ্বাধিক দায়িত্বশীল
আৰু গুৰুত্বপূৰ্ণ সদস্য কাৰণ তেওঁলোকৰ বৃত্তিধাৰী
প্ৰচেষ্টা পৃথিৱীৰ ভাগ্যক প্ৰভাৱিত কৰে।" - হেলেন
কেলডিকট
■ "শিক্ষা হৈছে আটাইতকৈ শক্তিশালী অস্ত্ৰ যাক
আপুনি পৃথিৱীখনক সলনি কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰিব
পাৰে।" - নেলচন মেণ্ডেলা
■ "ভাল শিক্ষকে জানে যে শিক্ষাৰ্থীৰ পৰা কেনেকৈ
সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ প্ৰদৰ্শন আনিব পাৰি।" - চাৰ্লছ কোৰাল্ট
■ "প্ৰযুক্তি কেবল এটা সৰঞ্জাম । বিদ্যাৰ্থীক একেলগে
কাম কৰাত আৰু তেওঁলোকক অনুপ্ৰেৰণা যোগোৱাৰ
ক্ষেত্ৰত শিক্ষক আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ ।" - বিল গেটচ
■ "এখন কিতাপ, এডাল কলম, এজন শিক্ষাৰ্থী আৰু
এগৰাকী শিক্ষক বিশ্ব পৰিৱৰ্তন কৰি দিব পাৰে ।"
  - মালালা ইউশ্বুফজাই 
আশাকৰো আপোনালোকে এই মহান ব্যক্তিসকলে
শিক্ষাৰ প্ৰতি আগবঢ়োৱা বিচাৰধাৰা অনুধাৱন কৰি
শিক্ষকসকলৰ প্ৰতি সন্মান তথা শ্ৰদ্ধা জনাব । লগতে
নিজৰ আৰ্জিত জ্ঞানৰ পোহৰেৰে আনকো পোহৰ
বিলাই এজন আদৰ্শ ব্যক্তিৰূপে চিনাকী দিব ।

Monday, 24 August 2020

Class 9| Assamese Rapid Reader | বৈচিত্ৰময় অসম |দ্ৰুতপাঠ | চাহ জনগোষ্ঠীসকল - সুশীল কুৰ্মী , অসম সাহিত্য সভা |

পাঠভিত্তিক প্ৰশ্নাৱলী : 

১৷ অসমৰ প্ৰথম চাহ বাগিচা কোনখন আৰু কেতিয়া
     স্হাপন হৈছিল ?
    উত্তৰ : অসমৰ প্ৰথম চাহ বাগিচাখনৰ নাম হৈছে চাবুৱা।
    এই চাহ বাগিচাখন ১৮৩৫ চনত স্হাপন কৰা হৈছিল ।

২। অসমৰ প্ৰথম চাহ কোম্পানীৰ নাম কি আৰু কেতিয়া
     স্হাপিত হৈছিল ? 
    উত্তৰ : অসমৰ প্ৰথম চাহ কোম্পানীৰ নাম হৈছে অসম
    চাহ কোম্পানী । এই কোম্পানী স্হাপিত হৈছিল ১৮৩৫
    চনত ।

৩। গিৰমিটিয়া আৰু আড়কাঠিয়া চালানৰ বিষয়ে কি
     জানা লিখা ।
    উত্তৰ : মজদুৰ চালানৰ ভিতৰত লিখিত চুক্তি অনুসৰি
    নিৰ্দিষ্ট সময়ৰ বাবে শ্ৰমিক অনা প্ৰক্ৰিয়াটোক গিৰমিটিয়া
    চালান আৰু কোনো চুক্তি নকৰাকৈ চলে - বলে কৌশলে
    শ্ৰমিক অনা প্ৰক্ৰিয়াটোক আড়কাঠিয়া চালান বুলি কোৱা
    হয় ।

৪। চাহজনগোষ্ঠী সমাজৰ দহটা জাতি - উপজাতিৰ
     নাম লিখা ।
     উত্তৰ : চাহজনগোষ্ঠী সমাজৰ দহটা জাতি - উপজাতিৰ
     নাম হৈছে ওৰাওঁ, মুণ্ডা, চাওতাল, কুৰ্মী, তাঁতি, ঘাটোৱাৰ,
     গোৱালা, হাজাম, ভূমিজ আৰু ৰাজোৱাৰ ।

৫। চাহ জনগোষ্ঠীৰ মাজত কি কি ধৰ্মৰ লোক আছে ?
     উত্তৰ : চাহ জনগোষ্ঠীৰ মাজত প্ৰধানকৈ হিন্দু আৰু
     খ্ৰীষ্টান ধৰ্মৰ লোক আছে ।

৬। স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ প্ৰথম মহিলা ছহিদ কোন ?
     উত্তৰ : স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ প্ৰথম মহিলা ছহিদ আছিল
     মাংৰি ওৰাওঁ ।

৭। অসম আন্দোলনত জীৱন উছৰ্গা কৰা চাহ বাগিচাৰ
     প্ৰথম ছহিদ কোন ?
     উত্তৰ : অসম আন্দোলনত জীৱন উছৰ্গা কৰা চাহ
     বাগিচাৰ প্ৰথম ছহিদ আছিল বাধনা ওৰাওঁ ।

Tuesday, 18 August 2020

INDEPENDENCE DAY 2020| WHY WE PROUD OURSELVES BE A INDIAN | SPECIAL KNOWLEDGEABLE INFORMATION FOR YOU ON THAT DAY|

ভাৰতবৰ্ষ  বিশ্বৰ  ভিতৰতে  এখন  শক্তিশালী  দেশ । মই
এনে  এখন  দেশত  জন্ম  গ্ৰহণ  কৰি  নিজক  এজন
ভাৰতীয়  হিচাপে  গৌৰৱ  অনুভৱ  কৰো । আজি
স্বাধীনতা  দিৱসৰ  এই  পবিত্ৰ  মুহূৰ্তত  দেশৰ  প্ৰতি
মোৰ  ভালপোৱা, পিতৃ-মাতৃ, শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰী,কৰোনা
মহামাৰীৰ  সময়চোৱাত  নিৰলস  আৰু  নিৰ্ভীকভাৱে
সেৱা  আগবঢ়োৱা  স্বাস্থ্যকৰ্মী, দেশৰ  চাৰিসীমাত  দিনে
-নিশাই  ৰক্ষণাবেক্ষণ  দি  থকা  ভাৰতীয়  জোৱানসকল, লগতে  দেশৰ  উন্নতিৰ  হকে  কাম  কৰি
থকা  সকলোলৈ  প্ৰতি  সন্মান  প্ৰদৰ্শন  কৰাৰ  বাবে মই
অংগীকাৰবদ্ধ । আজি  স্বাধীনতা  দিৱস । এই  দিনটোৰ
লগত  সমিল  থকা  কিছু  জানিবলগীয়া  কথা  তলত
আগবঢ়োৱা  হ'ল :

■ আপোনাক  জনাওঁ  যে  ২০২০  বৰ্ষত  ভাৰতত  ৭৪
তম  স্বাধীনতা  দিৱস  পালন  কৰিব ।

■ ১৯৪৭  চনৰ  ১৫  আগষ্ট  তাৰিখৰ  দিনা  স্বাধীন
ভাৰতৰ  প্ৰথম  প্ৰধানমন্ত্ৰী  জৱাহৰলাল  নেহৰুয়ে
ব্ৰিটিছ  সাম্ৰাজ্যৰ  পৰা  ভাৰতক  স্বাধীনতা  ঘোষণা
কৰে ।

■ ভাৰতীয়  হিচাপে  আমি  সকলোৱে  ৰাষ্ট্ৰীয়  পতাকা
খনক  সন্মান  কৰোঁ । এই  পতাকাখনত  শীৰ্ষত  গেৰুৱা,
মাজত  বগা  আৰু  একেবাৰে  তলত  শ্যামল  অৰ্থাৎ
সেউজীয়া  ৰং  আৰু  মাজত  ২৪ টা  শলাৰে  নিৰ্মিত
অশোক  চক্ৰ  আছে । আপুনি  জানেনে  এই  ৰাষ্ট্ৰীয়
পতাকাখন  পিংগ্লী  ভেংকায়াই  ডিজাইন  কৰিছিল ।


■ আপুনি  জানেনে  ভাৰতৰ  সম্পূৰ্ণ  নাম  হৈছে
ভাৰতীয়  গণৰাজ্য ।

■ স্বাধীন ভাৰতৰ প্ৰথম  ৰাষ্ট্ৰপতি  আছিল  ড•  ৰাজেন্দ্ৰ
প্ৰসাদ ।



Most Featured Post

DISTRICT LEVEL INTERNAL EXAMINATION COMMITTEE | PRE-BOARD EXAMINATION 2022 | HINDI | CLASS - X | TRANSLATION INTO HINDI

निम्नलिखित वाक्यों को हिंदी में अनुवाद करो :  1. Gita said, "I shall go to school tomorrow." उत्तर: गीता ने कहा, " मैं कल स...